ניקוי שטיח פרסי

יקוי שטיחים פרסיים – ייחודיות השטיח הפרסי

שטיחים נמצאים בשימוש כבר אלפי שנים, בתחילה הייתה מטרתם חימום הבית והם סיפקו בעיקר הגנה מפני הקור אך במרוצת השנים הפכו השטיחים לפריטים דקורטיביים המשפיעים רבות על עיצוב הבית, כיום ניתן לרכוש שטיחים בכל גודל וסוג שרק נרצה, בדומה לכל תחום אחר גם בין השטיחים ישנם את אלו היקרים והנחשבים, בתעשיית השטיחים אלו הם השטיחים הפרסיים.

השטיחים הפרסיים מצטיינים בעיצוב מרהיב ובאיכות גבוהה, השטיחים הפרסיים נארגים ביד ולא תוכלו למצוא שטיח אחד הדומה למשנהו, עקב מחירם הגבוה אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור בעליהם הוא ניקיונם בצורה שלא תפגע בסיבים.

ניקוי שטיח פרסי – מורכבות הניקוי

ניקוי שטיחים פרסיים הנה מטלה למומחים, ניקוי שטיחים פרסיים באמצעים ביתיים הכוללים מים ומברשת יביא ברוב המקרים להרס של השטיח, ניקוי שטיחים פרסיים מחייב ידע והבנה של מבנה השטיח והכרת הכימיקלים שיעשו את העבודה בלי לגרום לשטיח נזק.

ניקוי שטיחים פרסיים יכול להתבצע בצורה רטובה או יבשה, הניקוי הרטוב יכלול לרוב מספר שלבים.

להלן השלבים לניקוי שטיחים פרסיים:

  • ניעור השטיח מחול ואבק– זהו השלב הראשוני שבמהלכו מוסר כל הלכלוך הקשה מן השטיח, פעולת הניעור מתבצעת על ידי מכונה שאינה פוגעת בסיבי השטיח.
  • השריית השטיח באמבט– בשלב השני משרים את השטיח באמבט מים המכיל סבון מיוחד, מטרתו של שלב זה הוא לרכך את הלכלוך שהצטבר על גבי השטיח לקראת הניקוי שיתבצע בשלבים הבאים.
  • פרישת השטיח על גבי משטח– בשלב השלישי מניחים את השטיח על גבי משטח רחב, בצורה זו ניתן לנקות ביעילות את הלכלוך שנמצא על גבי השטיח, לכל שטיח מותאם המשטח המתאים לו.
  • שטיפה בלחץ– השלב הרביעי דומה מאוד בפעולתו לפעולת מדיח הכלים המוכר לנו, המשטח עליו נמצא השטיח מוכנס אל תוך מתקן אוטומטי המנקה אותו באמצעות התזת מים וסבון מיוחד בלחץ גבוה על פניו, בצורה זו מוסר הלכלוך מפני השטיח.
  • הברשה– השלב החמישי של ניקוי שטיח פרסי הנו הברשה של סיבי השטיח, סוג המברשת וגודלה נקבע בהתאם לסוג השטיח, שלב זה חשוב במיוחד מכיוון שטעות בהתאמת הפרמטרים לשטיח יכול להרוס אותו.
  • שטיפה– השלב השישי הנו שטיפה של השטיח במים נקיים ולאחר מכן במים רכים, מטרת השטיפה היא להוריד את כל הלכלוך שעלה אל פני השטיח בסיום שלב ההברשה, ניתן לשטוף גם במרכך אריגים כתלות בסוג השטיח.
  • סחיטה– בשלב השביעי והאחרון מתבצעת סחיטה של השטיח באמצעות מכונה מיוחדת, חשוב לבצע את הסחיטה כך שלא יפגעו סיבי השטיח. כאשר מדובר בניקוי יבש אזי נעשה שימוש בכימיקלים מיוחדים היודעים לפרק את הלכלוך מן השטיח.

חברת בר ניקוי מתמחה בניקוי שטיחים פרסיים וניקוי ספות, נציג מחברתנו מגיע עד בית הלקוח אוסף את השטיח ומביא אותו לניקוי במפעל שלנו שם הוא עובר את כל השלבים המתוארים.

פרס ידועה כמעצמת השטיחים העולמים ויש לכך סיבה טובה:

בפרס (איראן) ארגו במשך מאות בשנים שטיחים העשויים בעיקר מצמר כבשים, בעבודת יד ובאיכות מעולה. הדוגמאות הנפוצות בשטיחים פרסיים הן ערבסקות ופייזלי והצבעים הם בעיקר אדום, כחול וצהוב.

שטיחים פרסיים מתחלקים לקבוצות לפי האזורים בהם יוצרו, אזורים כדוגמת קשאן, טהראן, קום, טבריז, איספהאן ועוד.

כל אזור מאופיין בדוגמאות משלו ובשילוב סיבים נוספים בצמר (משי למשל).

זוהי הסיבה שכדי לבצע ניקוי שטיח פרסי בצורה מיטבית, מומלץ מאוד להעזר במומחה המכיר את שיטות האריגה והחומרים השונים.

Call Now Button